Sunday, April 19, 2009

burung unta

Destinations
Negeri / Johor / Ladang Burung Unta
Ladang Burung Unta

Ladang ini diasaskan pada bulan Mac 2001 dan menawarkan lawatan berpandu yang menyeronokkan bagi pelawat melihat burung yang unik ini. Pelawat dapat mempelajari lebih dengan mendalam mengenai spesis burung yang tidak berupaya terbang ini, dan berpeluang memerhati burung ini pada jarak dekat.

Kanak-kanak dan juga orang dewasa pasti akan tertarik dengan lawatan berpandu serta peluang untuk mengetahui lebih lanjut mengenai burung unta ini. Tahukan anda bahawa burung unta menghasilkan telur yang terbesar di dunia? Pada kebiasaannya telur ini seberat 1.5kg dan isipadunya sama seperti 24 biji telur ayam.

Burung unta bukan sahaja diternak untuk hasil telurnya, bahkan ianya juga diternak untuk hasil daging, bulu burung unta, serta kulitnya yang diguna untuk menghasilkan pelbagai produk berasaskan kulit.

Burung unta berasal dari Afrika dan kini boleh dijumpai di berbagai negara di serata dunia.

Tips
Ladang ini dibuka untuk lawatan dari hari Isnin hingga Ahad; 10 pagi hingga 6 petang. Lawati laman web www.geocities.com/ostrichwonderland.
Top
Talian Untuk Dihubungi
Ladang Burung Unta, EMR 15 Teluk Ramunia, Kota Tinggi, Johor Tel / Faks: 07-8265846 Res: 07-8263536 E-mel: dostrichf@myjaring.net
Top
Mengenai Ladang Burung Unta
Tips
Talian Untuk Dihubungi
Tarikan di Johor
click for more info Gunung Ledang - Diselubungi legenda misteri dan cerita dongeng, Gunung Ledang terus mempesona dan menarik kunjungan pelancong tempatan dan asing.
click for more info Muzium DiRaja Sultan Abu Bakar - Istana Besar Johor mula dibina pada 1864 dan siap pada 1866.
click for more info Pulau Sibu - Pulau yang panjang ini terletak berhampiran tanah besar Johor dan dipenuhi gua-gua yang menarik.
tarikan seterusnya >>
Penginapan di Johor
The Zon Regency Hotel By The Sea - Terletak di kawasan Zon Bebas Cukai Johor dan kompleks hiburan.
Hotel Katerina
The Puteri Pacific Hotel
penginapan seterusnya >>
Agensi Pelancongan
Acara di Johor
Tourism Malaysia
Virtual Malaysia e-Tourism Portal
Hubungi Kami | Peta Laman | Laman Korporat
Hakcipta © 2008. Semua Hakcipta Terpelihara Tourism Malaysia. Terma Pengunaan

No comments:

Post a Comment